Island

Hei!

Astusin tund aega tagasi maha Icelandair’i lennuki pealt, mis mind Reykjavikist Stockholmi lennutas. Kõik kolm lennutundi möödusid magades, sest öine uni jäi lühikeseks, jutuajamised venisid see eest pikale. Olengi siis nüüd siin Rootsi pealinnas ja ootan lendu koju, jäänud veel vaid 4 tundi. Ei teagi nüüd, kas osta süüa või osta juua, kas vaadata filmi või vaadata sarja, kas lugeda fiction’it või päris elu. Otsustasin hoopis blogi kirjutada.

Olen kaks nädalat olnud niiöelda puhkusel. Kuna ma aga reisimist otseselt puhkuseks kunagi ei nimeta, minu arvates on see täiesti täiskohaga töö vääriline, siis võib-olla oleks õigem öelda, et mul oli paus joogatundidest, et rohkem jälle iseendaga olla. Ja alates homsest ehk 5.juulist olen back in business nii trennisaalis kui ka uuel töökohal. Täiskohaga töö – here I come!

Enne kui ma nädal tagasi Islandile lendasin, tegime perega väikse ringreisi Lätis, mis oli tõesti väga vahva. Mina kulgesin rahulikult auto tagaistmel, magasin õndsat und, kuni jõudsime jälle mõnda toredasse linnakesse või looduskaunisse kohta. Läti on üllatusi täis ja soovitan kõigil seal veidi ringi vaadata. Oleks nagu peaaegu kodus, aga samas ei ole ka. Hea turvaline tunne, kuid võõrad paigad. Huvitav kooslus.

27. juunil oli aga kell 5 hommikul äratus, et kell 7 lennuki peal olla. Lendasin siis läbi Stockholmi Reykjaviki, kust edasi käisin ära Sinises Laguunis. Juba sinna sõites oli vau-efekt suur, vulkaaniline maastik, tühjus ümberringi, veidi kõle, aga ülipõnev. Sinises Laguunis sulitasin koos teiste turistidega 2 tunnikest, enne mida seisin veel tunnikese järjekorras ka. See on põhiline tourist attraction, kuid eks see ole seda ikka väärt ka. Väga mõnus, ilus ja lõõgastav. Kuid see tasub kindlasti ette broneerida, et sinna löögile pääseks, muidu võib juhtuda kahetsusväärne lugu, et kõik pääsmed on välja müüdud. Mõistlik oleks siduda see kas lennujaamast tuleku või minekuga, sest asub see loodusime just lennujaama lähedal.

Edasi sõitsin juba Reykjaviki, kus tervitas mind mu armas klassiõde Leeni, kelle juures ma ka nädal aega peatusin. Ma ei oska selle eest teda ära tänada mitte kuidagi, esiteks juba kodusema tunde loomise eest ja teiseks loomulikult raha säästmise eest. Mõelda vaid, mul kulus reisi peale kokku ümmarguselt 1000€, mille sees siis lennukipiletid, special clothing, 1 daytrip, Sinine Laguun, autorent kaheks päevaks, kütus ja natuke süüa. Väljas söömas käisime samas ainult 2 korda, enamasti toitusime šokolaadist ja kuivatatud kalast. Hehe. Ehk siis minu silmis kulus raha mul palju, tegemist ei ole mingi odava paigaga.

Teisel ja kolmandal päeval võtsime ette lõunaranniku. Rentisime auto, millega oli väike kammajaa, kuid kätte me ta päeval kell 12:30 saime, truu Suzuki, mis bensiini reaalselt sõi, kuid meid ligi 1000km kenasti sõidutas. Käisime läbi erinevad waterfallid, musta liivaga rannad, nägime lennukivrakki, milleni kõndimine võttis aega terve tunni. Lihtsalt  jalutad mööda lõputut teed mere äärde, tundub, et oled 10 minutiga kohal, aga reaalsus on see, et kui ümber on tühjus ja silmapiir ulatub kaugele, siis ei oska ikka üldse distantsi hinnata. Kohale me aga jõudsime ja see oli neid tehtud samme väärt. Woah.
Südaööks jõudsime aga Glacier Lagooni, mis tõenäoliselt oli minu lemmikpaik Islandil. Nii peacful. Lootsime küll, et oleme ainsad inimesed seal, kuid päris nii hästi ikka ei läinud. Umbes 8 hinge oli veel seda ilu nautimas. Tõesti eriline koht, kus tundsin siirast tänu, õnne ja usaldust. Just seal tekkis mõte avaldada oma ammu linti loetud tekst. (https://www.youtube.com/watch?v=J6Eh3Ybc1zc&t=20s). Puhtalt emotsiooni ajel. Tekstidest rääkides on mul aga põnevaid uudiseid. Teen ühe sõbraga natuke koostööd ja võib juhtuda, et lähitulevikus saab kuulda minu tekste hoopis professionaalsemal ja huvitavamal kujul. Kõlab sõbra tehtud khuul muusika ja minu omapärased sõnad. Stay tuned! Usun, et see saab päris kift ja uudne olema. Lihtsalt andke meile aega.
Pärast Glacier Lagoonis käimist sõitsime Skaftafelli, kus me telkisime. KÜLM OLI! Ja hommikul palav. Järgmist päeva alustasime mõlemad pigem väsinuna, kuid natuke ikka matkasime seal rahvuspargis ja käisime ära ka Westmani saartel. Telkimise kohta tasuks vist teada seda, et ega ikka igale poole oma telki üles panna ei tohi. On kindlad telkimisalad ja islandlastele meeldib väga trahvida, kui sa vales kohas telkimise eest vahele jääd.

Kuna sellelt kahepäevaselt tripilt jõudsime tagasi alles öösel, siis pärast lühikest und tagastasime hommikul rendiauto ja siis mina reaalselt veetsin ülejäänud päeva lihtsalt voodis lesides ja puhates. Oli tarvis välja magada kogu lennuväsimus ja eelmine lühikeseks jäänud öö. Laupäeval aga tegime häälega läbi Kuldse Ringi ehk Islandi kõige turistikama ringkäigu. Pärast tund aega tee ääres ootamist võttis meid peale imetore paarike uus-Meremaalt, kellega veetsime koos kõik need 8 tundi. Ülilahedad inimesed ja megatore päev. Kahjuks mul millegipärast pea terve päeva valutas ja kehas oli väsimus. Võib-olla magasin üle, kes teab, kuid päev oli sellegipoolest hindamatu. Õhtul saime veel oma uute sõpradega nende hostelis kokku, lobisesime veidi, jõime ühed Gin toonikud ja naersime südamest.

Pühapäeval läksin aga kell 8 hommikul bussijaama, kust algas minu päevareis Landmannalaugarile. Õnneks läks hästi ja grupis oli meil vaid 8 inimest 26 asemel. Mingil põhjusel olid osad turistid kusagile kadunuks jäänud. Sõit sinna oli pikk: 4h. Kuid seda kindlasti väärt, pärast mägiteedel raputamist ja läbi jõgede sõitmist jõudsime imelisele maastikule, kus matkates vajus suu iga sekund imestusest lahti. Niivõrd võimsad vaated!

Ning viimase päeva veetsime Reykjavikis jalutades, meiega liitusid veel meie bioloogia õpetaja GAGist Helina Reino, tema mees ja sõbrad. Väga vahva ja nostalgiline oli.

Ja kuigi ma mõtlesin, et öösel magama ei lähegi, et olen kella neljani üleval ja siis lähen bussi peale, et lennujaama sõita, siis see mul ometi ei õnnestunud ning magasin ikka kolm tunnikest. Nüüd olen jõudnud siis omadega Stockholmi ning mõtlen tagasi Islandile ja oskan vaid öelda seda, et see on tõesti täiesti ebamaine saar. Kohati oli tunne, et loodus üritab igal võimalikul moel mind tappa, tõesti selline kõle ja ohtlik oli. Samas müstiline, imeliste vaadetega, imelise loodusega, millega kunagi ära ei harju. Kuid kodust tunnet ei tekkinud olenemata faktist, et rääkisin kogu aeg eesti keeles. Kuidagi võõras ümbruskond, võõras kliima, ebareaalselt kõrged hinnad. Aga olen õnnelik, väga väga õnnelik. Ometi ootan juba ka kojujõudmist, suur igatsus on joogatundide järele ja ootusärevus suur uue töökoha osas.

Juulikuu tuleb kindlasti põnev. Palju sünnipäevi (väikevenna, mõlemad vanaisad, minu armas tädi ja paljud sõbrad), palju toimetusi ja sündmusi. Näiteks olen tööpostis Merepäevadel, tulemas on ka MyFitnessi suvepäevad, klassikokkutulek, lühike Hiiumaa külastus, veel lühem Saaremaa külastus ehk siis tripin veidi Lauraga kaasa Verona tuuri osas, et catch-uppida ja kvaliteetaega veeta, lisaks on veel ka teatrikülastus plaanis, Peia kontsert Kirna mõisas, RHCP Riias ning kaheks nädalaks saan endale ka uue ajutise kodu ning uue sõbra vahva kassikese näol. Elu on seiklus ja mina kavatsen seigelda naerusui. Kavatsen tegeleda loominguga, kavatsen liikuda, kavatsen veeta aega kallite inimestega.

Fun facts:
– Islandil on vaid ühte tõugu hobused ehk Islandi hobused, kes väga naljakalt jooksevad
– Skyr on super
– Igal pool võib tee ääres näha lambaid, hobuseid ja lehmi
– Värsket sööki saada pole üldse lihtne
– Ilm muutub liialdamata iga minut
– Siin peavad olema veekindlad jalanõud ja tuule- ning veekindel jope
– Äärmiselt kallis. Päevasupp kohvikus maksab 10-15€ (that says it all I guess)
– Ei kuulu Euroopa liitu
– Talviti on küll pime, kuid temperatuur ei lange tavaliselt all -5 C
– Suvisel ajal tõesti ongi koguaeg valge. Nii harjumatu, kuid täiega lahe!
– Island on Iceland, sest selle vallutanud viikingid panid saarele sellise nime, et see ei oleks teistele atraktiivne paik kuhu tulla, samas kui nad Gröönimaa nimetasid Greenlandiks, et inimesi sinna meelitada
– Islandil on tööjõupuudus, sest turism on niivõrd palju kasvanud, et ei jõuta ära teenindada kõiki inimesi
– Islandil on 13 jõuluvana, kellest enamus on kurjad
– Siin on päriselt ka ohtlik. Tegelt ka watch your step ja austa piirdeid, kui need on sinna seatud. Paljudes kohtades neid ei ole, seega sellel on põhjus. Liiga palju inimesi sureb igal aastal ignorantsusest ja soovist saada hea pilt. See foto ei ole kunagi elu väärt. Enne mõtle, kui ronid eluohtlikesse paikadesse.

Aga aitab vist küll praegu. Homme siis võib mind taas trennisaalis näha. Joogakoormus mul nüüd küll poole väiksem ja minuga saabki veel vaid kolmapäeviti Balti jaamas, Pirital ning Mustamäel kohtuda ning reede varahommikuti Ülemistel. Asendama üritan ikka jõuda, kuid hetkel läheb ka palju energiat, et uuel töökohal end sisse seada ja end seal tõestada. Olen aga õnnelilk, et saan koju tagasi ja algab intensiivne suvine programm. Lihtsalt armastan Eestimaa suve ja tegelikult Eestimaad üldse. Mis aga ei tähenda, et mul juba praegu uusi reisiplaane peas ei oleks. On aga aeg jälle korraks jalad ühte paika maha panna, elu nautida ja noh natuke raha ka koguda.
Elu on ilus, jee! ❤

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )